Wil je folders gaan inzetten om je bedrijf te promoten, dan moet er goed worden nagedacht over de ontwikkeling en verspreiding ervan. Het zou immers zonde zijn van het geld en van je tijd als je met je folders je doel mist. Ben jij van plan om folders in te zetten als marketing tool? Kies dan wel voor een goede drukkerij voor je folders en denk goed na over de inhoud en verspreiding.
Opvallend en herkenbaar
Een goede folder valt op en laat meteen zien van welk bedrijf het is. Gebruik dan ook je logo en de kleuren en elementen van je huisstijl om je bedrijf herkenbaar te maken. Daarnaast val je op met een goede slogan, duidelijke teksten en bijvoorbeeld een leuke aanbieding. En dat alles in combinatie met veel beeld, zodat mensen meteen zien waar het om gaat en geprikkeld zijn om verder te lezen.
Formaat, papiersoort en afwerking
Naast de inhoud, mag er ook aandacht worden besteed aan het formaat van de folder, de papiersoort en de afwerking. Denk bij het formaat en ook de vouwwijze aan wat je met de folders gaat doen: moeten ze in een folderrek passen, of ga je ze per post versturen, bijvoorbeeld? De papiersoort kan helpen bij de uitstraling die je voor ogen hebt, evenals de afwerking. Vaak kan een drukkerij hier ook over meedenken.
Focus op je doelgroep
Als bedrijf is het altijd belangrijk om te weten wie je doelgroep is en waar deze zich bevindt. Daardoor weet je ook waar je de folders kunt gaan verspreiden. Heb je een lokale winkel, dan kun je het beste alleen in de nabije omgeving folders verspreiden. Bevindt jouw doelgroep zich door het hele land, maar bevat het een bepaalde leeftijdsgroep, dan kun je uitzoeken waar in Nederland de meeste mensen van die leeftijd wonen.